Bath, autopech en disco

20 augustus 2019 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag 17 augustus

BATH, AUTOPECH EN DISCO

Zaterdag zijn we begonnen aan onze weg terug. We zijn naar Bath gereden. Het zou een rit van 3 uur zijn, maar door de files hebben we hier veel langer over gedaan. Gelukkig werden we uiteindelijk van de drukke snelweg geleid en konden we vanaf de provinciale weg om ons heen kijken en genieten. In Wells ben ik nog even uit de auto gestapt om een foto te maken van één van de bekendste kathedralen van het land. We waren er niet echt van onder de indruk. Terecht, zo bleek even later. Toen we de stad uit reden zagen we de èchte Kathedraal in een glimp voorbij schieten. Foutje..en stoppen ging ook niet meer. Zo dichtbij, maar toch gemist...
Uiteindelijk waren we om 15.45 allemaal op de Park&Ride in Bath. We konden meteen in de bus stappen en kort daarna kwamen we aan in het centrum. Wat een verademing om na de lange rit in deze prachtige oude stad rond te lopen. De zon scheen volop en werkelijk overal om ons heen zagen we mooie huizen en winkelpanden met houten etalages. Bath is al ontstaan in de tijd van de Kelten en werd bekend om zijn natuurlijke warmwaterbron toen een prins hier door de warme modder rolde en genas van lepra. Later bouwden de Romeinen hier een badhuis en zo werd Bath het eerste kuuroord van Engeland. Nadat de Romeinen vertrokken waren, is de stad lange tijd (letterlijk) weggezakt in de modder. Pas in de 18e eeuw is de stad en ook het badhuis opnieuw opgebouwd in Palladiaanse stijl, een nagebouwde Romeinse stijl. Grappig detail is dat ze geen idee hadden dat het echte Romeinse badhuis nog onder de stad verborgen lag. Dat werd pas in de 19e eeuw opnieuw blootgelegd. Sinds 1987 staat de stad op de werelderfgoedlijst van Unesco en dat is wat ons betreft terecht. We hebben het badhuis uitgebreid bezichtigd en een slokje mogen nemen van het geneeskrachtige warme water. Daarna zijn we nog langs wat andere bezienswaardigheden geslenterd. Voor de verjaardags-tegoedbonnen van Michiel hebben we Fish&Chips gegeten in een pub. Mazzel voor Michiel was dat op tv's aan de muur ook nog een voetbalwedstrijd te zien was. Na het eten zijn we doorgereden naar ons hotel in Warminster. Het was nog een klein uurtje rijden, dus we dachten alsnog redelijk op tijd in het hotel te kunnen inchecken. Dit liep behoorlijk anders, want René kreeg helaas autopech. De koelvloeistof bleek leeg te zijn. Achteraf gezien was de niet werkende verwarming de dag ervoor al een teken dat er iets mis was. Hans is bij een garage verderop koelvloeistof gaan halen, terwijl René de internationale FIAT-hulpdienst heeft gebeld. De hoop was om zelf vloeistof bij te vullen en naar het hotel te rijden om daar verder te kijken, maar de FIAT-hulpdienst vertrouwde dit niet. Ze wilden het zelf beoordelen. Gina en René zijn achter gebleven aan de kant van de weg en wij hebben Michiel meegenomen naar het hotel. Het hotel bleek midden in een uitgaansstraat te staan! Sterker nog, het hotel bleek een drukbezochte bar met op zaterdagavond disco tot 2.00 uur. Wij, en ook de uitgaande jeugd, keken wel even raar op toen we met onze outdoorvestjes, wandelschoenen en twee pubers in gingen checken aan de bar.
Het heeft uiteindelijk 2,5 uur geduurd voor de FIAT-hulpdienst er was en na nog eens drie kwartier was de eindconclusie dat er sprake geweest moest zijn van een 'airblock' in het ventilatiesysteem. Gina en René waren uiteindelijk om 1.00 uur in het hotel. We hebben de 'avond' gezellig afgesloten in de disco, waar lekkere muziek werd gedraaid en een leuk sfeertje was. Een eervolle vermelding voor Gina is op zijn plaats vanwege het tempo waarmee ze twee glazen witte wijn kon drinken. Na alle stress was ze daar ook aan toe. Toen het licht aanging wapperde ze bij de bar met de creditcard van Hans, maar het was te laat. De bewaking veegde iedereen naar buiten, maar omdat wij in het hotel bleven mochten wij onze glazen leegdrinken. Gina heeft nog voorgesteld een fles wijn uit de auto te halen, want het was nog zo gezellig. Dit hebben we maar niet gedaan. Om 2.30 uur zijn we uiteindelijk naar onze kamers gegaan. Dit hotel vergeten we niet meer!

1. Hennie e:
    20 augustus 2019
    Dat was weer een hele belevenis .allemaal de groetjes uit vledder .
  2. Jan Sieders:
    20 augustus 2019
    Zo dit kunnen jullie weer afvinken. Geweldig! Weer heel beeldend geschreven Jolanda (-:.
  3. Annie en Herman:
    20 augustus 2019
    Volgens ons kun je wel een boek schrijven van deze vakantie.
    Geweldig goed gedaan.
  4. Chris:
    20 augustus 2019
    Balen van die autopech, gelukkig wel gemaakt, maar wat moest ik lachen om de disco, zag het helemaal voor me....
  5. Saskia Otten:
    20 augustus 2019
    Dat is weer eens een andere disco ervaring😂. Gelukkig eind goed al goed!
  6. AG de Vries van den Abeele:
    20 augustus 2019
    Jammer van de autopech.maar het discofeestje heeft het weer goed gemaakt.
  7. Pa en Nellie de Vries:
    20 augustus 2019
    Wat blijven We op deze manier fijn op de hoogte.Geweldig,Eind goed al goed zeggen We maar.Groetjes van Pa en Nellie.
  8. Dennis:
    20 augustus 2019
    Heeft het water dakje in bath niet echt gelukt gebracht
    hoop dat de auto nu wel beter werkt.
    Michiel wie speelde er ? Merel zag gisteren avond in italie samen van Manchester united?
  9. Henk:
    21 augustus 2019
    Mooie verhalen voor vrijdagavond.