London en weer thuis

22 augustus 2019 - Wapserveen, Nederland

Dinsdag 20 augustus en woensdag 21 augustus

LONDON EN WEER THUIS

Dinsdag zijn we naar Buckingham Palace gegaan. In het park er naar toe zaten veel mensen op gestreepte strandstoelen in de zon. Heerlijk. Bij aankomst leek het alsof de Koningin thuis was, omdat de Britse vlag op het dak wapperde. Later bleek dat er een Koninklijke vlag hangt als ze thuis is. De Guards stonden als vanouds stokstijf voor hun huisjes met hun bontmutsen. We twijfelen of ze eerder ook al machinegeweren droegen?  Daarna zijn we naar St. Paul's Cathedral gegaan. Wat een schitterende kerk, één van de mooiste van Europa. Michiel was onder de induk van de mozaïeken aan het plafond. Wat een werk! We herinneren ons de bruiloft van Charles en Diana in deze kerk nog goed. De jongens hadden nooit van Diana gehoord.
We wilden de fluistergalerij bekijken. Als je aan de ene kant van de koepel iets zegt, kun je het aan de andere kant horen. Helaas was deze gesloten. Gelukkig waren de galerijen verder bovenin de koepel wel open. Het waren flink wat traptreden, maar de beloning was een mooi uitkijkje over London. Daarna zijn we over de Milenniumbridge gelopen en langs de Thames verder gewandeld richting London Eye voor de laatste verjaardagsbon van Michiel. De sfeer langs de kade was erg gezellig met terrasjes en straatartiesten. Bij de London Eye stond een enorm grote groep mensen in de rij voor een kaartje. Wat een mazzel dat wij Fast Tickets hadden gekocht! De rit zelf was heel tof om te doen. Het uitzicht over de stad was geweldig. Een topafsluiter van ons bezoek aan London en de vakantie!
Onder de maaltijd hebben we terug gekeken op de vakantie. We vonden het tweede hotel, St. Leonards, het fijnst. De bedden en douches waren heerlijk, het restaurant was gezellig, het eten was goed en het personeel was vriendelijk. De lekkerste maaltijd was de 'pie' bij de Bearlake Inn, maar Gina noemde ook de tortellini van Hans. Verrassend lekker was de pruttelkoffie van René. Qua slapen viel op dat René het bed bij Angela op zolder op nummer twee had staan. Dat zegt vooral iets over de kwaliteit van de rest van de bedden! Gina vond de douche bij Angela niet fijn, omdat je alleen kon zitten in bad en met de douche een zacht stroompje water over je heen kon laten sijpelen. Michiel sliep het slechtst op het matje in Eastbourne. De mooiste natuur zagen we bij de kliffen van Dover, maar het was een close call met de Tors in Dartmoor en de ruige kust bij Cape Cornwall. De mooiste wandelingen hebben we gemaakt in Dartmoor. De wandeling door de regen naar het eiland en de stormachtige bij Durdle Door zijn ons ook bijgebleven. En de eerste naar het theehuis van Mrs Knott. We hebben in totaal 244.197 stappen gezet! Het mooiste Engelse woord was 'lovely'. Woorden die er deze vakantie ook echt bij hoorden waren 'it giet oan', 'parasol', 'elleboogkwabje', 'teabag on the side', 'dekblok' en wat onverstaanbaar Pokémon-jargon. Dieptepunten waren met stip het wachten bij de autopech, de Big Ben in de steigers en het surfen dat niet door ging. Het meest gelachen hebben de jongens om hun Insta-filmpjes, wij in de disco en natuurlijk allemaal om de gesmolten waterkoker en de mixer-ravage. En (achteraf) om de meegenomen hotelsleutel. De aardigste mensen waren die van het postkantoortje waar we de sleutel terug stuurden, de jongen in de auto die Michiel voorliet vanwege zijn Arsenal-shirt, de barkeeper van de Fish&Chips in Bath en natuurlijk Angela. Het moet gezegd worden dat Engelsen in het algemeen erg vriendelijk zijn. Het minst aardig vonden we het personeel in de Adidaswinkel en gek genoeg in de laatste kerk. De mooiste stad vonden we London, maar ook Bath en Rye werden genoemd. De leukste activiteiten waren de spelletjes (gesjaakt!), fossielen zoeken, vliegeren, picknicken, de London Eye en natuurlijk Arsenal. René heeft ontdekt dat wij zonder navigatie reddeloos verloren zijn en wij dat René zo zorgvuldig rondkijkt dat hij veel meer in de omgeving ziet dan wij. We hebben genoten. Van de energie van Gina, het enthousiasme van René en de zorgzaamheid van Michiel. Wat een prettige chemie. Bedankt!

1. Chris:
    22 augustus 2019
    Een mooie evaluatie om te lezen! Top vakantie volgens mij.
    En nu weer lekker thuis bij Kayro, die was vast erg blij om jullie weer te zien!
  2. Anne:
    22 augustus 2019
    Weer mooie ervaringen erbij👍 Welkom thuis dan maar weer😘
  3. Annie en Herman:
    22 augustus 2019
    Volgens ons is de vakantie voor 100 procent geslaagd.
    Heel veel gezien.
  4. Gina:
    22 augustus 2019
    Het was inderdaad een topvakantie. Jo, Hans en Keo: super bedankt!
  5. Pa en Nellie de Vries:
    22 augustus 2019
    Ook wij hebben genoten van alles wat op ons af kwam.Ook fijn om te horen dat de gemie zo fijn was.Alles voor jullie.en iedereen geweldig.Bedankt voor alle moeite.Groet.Pa en Nellie.
  6. Stine Zijlmans:
    Hoi vakantiegangers,
    dank dat ik, op afstand, mee kon genieten van jullie vakantie in mijn favoriete land.
    Het was een leuke ervaring! Hoop voor jullie ook. Kan niet wachten tot ik Kayro weer zie en uitlaat.
    Welcome Home!
    Stine
  7. Jan Sieders:
    22 augustus 2019
    Mooie evaluatie!! Lekker genieten van de nog resterende vakantiedagen🌞🐕
  8. AG de Vries van den Abeele:
    24 augustus 2019
    Bedankt voor de mooie verhalen.wij hebben een prachtige indruk gekregen van, het ons onbekende Engeland.
    Vooral ook de schitterende fotós,goede reis naar huis en tot ziens of horens.
    Groeten Ada en Jaap
  9. Henk:
    25 augustus 2019
    Welkom thuis en het was wederom genieten van jullie belevingen en reisverhalen in Engeland. D&H xxx