Cornwall in de regen

18 augustus 2019 - Visitors Centre, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 16 augustus

CORNWALL IN DE REGEN

Vrijdag hadden we onze eerste echte regendag. We zijn in de ochtend naar Saint Michaels Mount gereden met het plan om vanuit de auto te kijken en wat foto's te maken tussen de druppels door. Saint Michaels Mount is een klein eilandje in de zee met daarop een kasteel. Aan de andere kant van het Kanaal ligt in Frankrijk net zo'n eiland voor de kust: Le Mont st. Michel. Dit eiland is veel groter en bekender. Toen de Engelsen Frankrijk hadden veroverd hebben ze hier het kleine broertje gebouwd. Het eiland is maar een paar uur per dag bereikbaar bij laagwater en dat bleek nu het geval te zijn. We besloten om toch over het drooggevallen pad naar het eiland te lopen. Vanwege de harde wind en de regen was het kasteel zelf gesloten. We konden wel even op het voorste stuk rondlopen en er waren wat winkeltjes/horeca open. Het werd een natte tocht, maar zeker de moeite waard. Het eiland was veel mooier dan we hadden verwacht.
Na het bezoekje zijn we terug gereden naar het huisje. Voor Keo en Michiel hadden we de dag ervoor een surfles kunnen regelen. Het weer was niet top, maar dat maakte de jongens niets uit. Enthousiast zijn ze er met René naar toe gereden. De rest van ons zou later komen kijken als ze echt in de branding zouden liggen met hun boards. Helaas bleek ter plaatse dat het weer voor de surfschool wel een probleem was en dat de les niet door kon gaan! Wat een teleurstelling voor de jongens.
Ondertussen deed Hans in het huisje een geslaagde poging om een vermelding in het blog te krijgen. Hij wilde wat thee zetten voor de dames en zette de elektrische waterkoker aan. Tot dan toe geen probleem zou je zeggen. Tot hij tot zijn schrik ontdekte dat hij hem...op het gasstel had gezet! Even was hij zelfs verbaasd...dat een 'ketel' zomaar in brand kon vliegen. Toegegeven...de waterkoker leek wat op een ketel.
Toen de jongens terug waren van hun mislukte surf-avontuur zijn we langs de kust van Cornwall gereden om wat van de kustlijn te kunnen zien. De regen hield aan en er hing een behoorlijk dikke mist, dus het zicht was wat beperkt. We zijn van Saint Ives helemaal naar Land's End gereden, het uiterste puntje van Cornwall. Een paar keer zijn we uitgestapt voor wat foto's. Ondanks de mist hebben we een goede indruk gekregen van de omgeving. Bij Cape Cornwall zijn we wat langer uit de auto gegaan. De mist was daar een stuk minder en de regen viel op dat moment ook mee. We zijn naar beneden naar de zee gelopen. Door de harde wind was het uitzicht op de woeste zee en de rotsen indrukwekkend. We zagen een pad de berg op naar een torentje en besloten ook daar naar nog toe te lopen. Boven was het uitzicht prachtig. We zagen een groep militairen ook naar boven komen. Dit ging er iets anders aan toe dan tijdens onze vrij rustige klim naar boven. Deze jongens moesten rennen over de rotsige paadjes met een brede autoband over hun schouder.  Als ze hun pas iets inhielden werden ze in duidelijke taal aangespoord om door te rennen. De laatste jongens hadden het erg zwaar. Eenmaal beneden werd iedereen nog een keer omhoog gejaagd, deze keer zonder band. Alleen de jongens die het laatst beneden waren aangekomen, moesten opnieuw met de band omhoog. Wij zijn vervolgens rustig naar beneden gelopen. In de auto haalden we de groep militairen in. Ze renden nog steeds. Deze keer moesten ze elkaar om de beurt dragen. Toen één van de jongens niet snel genoeg voor ons opzij ging, hoorden we:  'GO TO THE FUCKING RIGHT!' Keo was onder de indruk. Militair wil hij niet worden.
We waren redelijk op tijd terug in het huisje, dus in de avond hadden we ruim de tijd voor een spelletje. We hadden een Escape Room mee. De bedoeling was om de code te kraken in een uur. Wij hadden er helaas wat langer voor nodig. De eerste code lukte nog, maar bij de tweede liepen we behoorlijk vast en aan het eind bleven we met veel vragen zitten. Voor de oplossing hoefden we echter niet ver te zoeken of ingewikkeld na te denken. We bleken het pakje hulpkaarten, dat nodig was om de code te kraken, nooit te hebben geopend.  Dusssszzz...

1. Anne:
    18 augustus 2019
    😂 dus dat werd een flinke brian-kraker met die escape-room. En dat in de vakantie😅 Jammer dat de surfles voor de boys niet door ging.. Nog heel veel plezier met z'n allen!
  2. Dorien:
    18 augustus 2019
    Ondanks de regen toch een mooi avontuur zo te lezen. Hoop dat jullie ook nog een beetje zon genieten daar.
  3. Hennie e:
    18 augustus 2019
    Dat was weer een hele belevenis mooi hoor
  4. Saskia Otten:
    18 augustus 2019
    Jammer van de regen maar toch weer wat moois gezien.
    Gelukkig is de boel ook niet afgefikt daar😉
  5. Pa en Nellie de Vries:
    18 augustus 2019
    Toch wel weer een geweldige belevenis. Zeker onvergetelijk. Voor jullie.Voor ons ook.Groetjes en nog heel veel plezier.Pa en Nellie.
  6. AG de Vries van den Abeele:
    18 augustus 2019
    Weer mooie verhalen,dank jullie wel,nog veel plezier en maar hopen op een beetje zon !!of moet je dat vooruit bestellen in Engeland!!
  7. Annie en Herman:
    19 augustus 2019
    Heel mooi weergegeven, ondanks de regen.
  8. Henk:
    19 augustus 2019
    Wel spijtig dat jullie het land van Poldark niet met mooi weer hebben kunnen aanschouwen!