We zijn op weg!

11 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

Donderdag 9 augustus en vrijdag 10 augustus

Het is zover! We zijn op weg! Donderdagochtend voor vertrek leek het erop dat we alles lekker op tijd voor elkaar hadden. En dat was even een heerlijk gevoel...rugzakken gepakt, huis schoon, series van Netflix gedownload en Mink had zelfs al vòòr de vakantie zijn eerste aankopen gedaan voor zijn nieuwe huis: kledinghangers en schoenspanners...wat heb je tenslotte nog meer nodig om op jezelf te wonen! We waren ruim op tijd op het station in Steenwijk, dus tijd genoeg voor een kopje koffie en een taartje. Ester was ook nog even gezellig mee. Tot dan toe heel relaxed. Dat duurde exact tot het moment dat we met onze goedkope groepsreiskaartjes door de poortjes moesten. Die gingen dus niet open. In de kleine lettertjes stond namelijk duidelijk dat de kaartjes maar tot 16.00 geldig waren! Dusssszzz....alsnog rennend over het station op zoek naar een automaat waar je een los kaartje kon afdrukken, want tja. ..de persoonlijke OV--chipkaarten waren dus niet mee...en de 40% korting dus ook niet...maar goed, we waren gewoon nog op tijd, dus los van de extra kosten viel de stress natuurlijk reuze mee en herpakten we onze relaxte vakantiehouding meteen weer. De vlucht verliep verder prima. Jo was onder de indruk van het feit dat beide vliegtuigen twee verdiepingen hadden en camera's aan de buitenkant en onderkant van het vliegtuig, maar de kinderen vonden dat dan weer reuze normaal. Alsof ze iedere dag in een dubbeldekker-vliegtuig zitten! We zijn in ongeveer 6 uren naar Dubai gevlogen en na een kleine vertraging in opnieuw 6 uren doorgevlogen naar Bangkok. Op de luchthaven Suvarnabhumi in Bangkok stond onze taxi al klaar en konden we onderweg naar ons hotel vast wat indrukken van de stad opdoen.  Bangkok betekent letterlijk 'het dorp van de wilde pruimen', maar het 'dorp van het wilde verkeer' zou ook een toepasselijke naam zijn. Wat een drukte! We hebben ruim 3 kwartier dwars door de stad gereden op een 4-baans-snelweg. Of het echt 4-baans was kun je niet helemaal zeker weten, want er rijden soms ook veel meer auto's naast elkaar of door elkaar. Een grappig gezicht, dat wel, want de taxi's hebben hier felle kleuren: knalroze, knalgroen of knaloranje. En tussen de auto's door krioelen dan onog heel veel scooters. Om de eerste indrukken van de stad compleet te maken zijn we vanuit ons hotel wat later in de avond nog naar de beroemde Khao San Road gelopen. Daar is de drukte van deze wereldstad pas echt in alle opzichten te beleven.  Een grappige mix van enerzijds een schreeuwerige drukte van mensen, muziek en opdringerige verkopers, maar ook van veel gezelligheid, vrolijkheid, gekleurde lampionnetjes en veel verschillende types mensen. Dansende mensen, jeugd met biertjes, toeristen in alle soorten en maten. Overal eettentjes en streetfood, overal grote gefrituurde schorpioenen op stokjes, overal vers gesneden fruit, maar dan ook weer om de twee meter mannetjes met 'lach-gas' te koop. Het was prima om er 's avonds even lekker rond te struinen. We hebben heerlijk gegeten op een terras en zijn daarna ons hotel ingedoken. Daar waren we ook wel aan toe! Over een paar uurtjes gaat de wekker alweer voor een volgende verkenningsronde door de stad. Deze keer per fiets!

Groetjes Hans, Jolanda, Mink en Keo

1. Yvonne:
    11 augustus 2018
    Wauw! T is begonnen. Heerlijk! Onze vakantie is na dit weekend alweer voorbij, dus heerlijk om met het lezen van jullie verhalen een beetje mee te genieten van jullie avontuur. Geniet van jullie vakantie!
  2. Henk:
    11 augustus 2018
    Ziet er weer leuk uit. Mooi geschreven verslag. Wacht in spanning op het volgende verslag. Wie gaat er een uitglijdertje maken ?? 🤣🤣🤣
  3. Dennis:
    11 augustus 2018
    Wat weer heerlijk geschreven! We wensen jullie een super vakantie.in afwachting van jullie volgende verslag!
  4. Eppo en muis:
    Eppo en Hennie .
    Het begin was al even stres dat was snel opgelost .
    De reis is begonnen mooie vakantie